[O2] Czy felgi stalowe z ET 45 będą pasować do O2 ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cysterniarz
    RS
    • 2008
    • 1887
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #26
    pepedealer, 205x60x15 i 195x65x15 to zamienniki. Oba rozmiary będą pasować na tą felgę bezproblemowo.

    Komentarz

    • pepedealer
      Drive
      • 2009
      • 63
      • Subaru

      #27
      Zamieszczone przez piotrek_gdy
      Zamieszczone przez pepedealer
      Z tego co pamiętam to w homologacji jest napisane że powinna być opona 205/60.
      z tego co pamietam w 15" występuje opona 195/65/15 :wink:

      205/55 to opona przeznaczona na 16"
      w O2 nie spotkałem sie z rozmiarem fabrycznym 205/60
      z tym 205/55 to masz rację

      jednak dokument EC CERTYFICATE OF CONFORMITY, który dostałem przy kupnie wozu mówi co innego na temat felg 15x6,5

      52. Remarks

      195/65 R15 91H#6Jx15 ET 47 (stalowa)
      205/55 R16 91H#6Jx16 ET 50
      205/55 R16 91H#6,5Jx16 ET 50

      205/60 R15 91H#6J,5x16 ET 50
      (felgi z linka który dałem wcześniej)

      225/45 R17 91H#7Jx17 ET 54
      205/50 R17 93H M+S#6Jx17 ET 45

      cysterniarz, szerokość w sumie wiele się nie różni, moje pytanie w dalszym ciągu zostaje owarte
      Jakie mogą być negatywne skutki założenia opony 195 zamiast 205?
      czy wręcz przeciwnie, czy może będzie coś na plus w prowadzeniu wozu

      Powiem że prowadzeniem wozu podczas wyprzedzania ciężarówki i jazdy przy dośc duzym wietrze jestem rozczarowany. Taka jazda to nieprzerwana walka z pozostaniem na środku pasa.

      Wcześniej miałem astrę III kombi (większa powierzchnia boczna narażona na wiatr) i było lepiej, ale tutaj obstawiam to że astra stała na 205/55/16 kołach i dlatego inaczej wóz jechał. Takiego rzucania wozem jeszcze nie miałem, któregoś razu aż zatrzymałem sie i sprawdzałem czy koła są dobrze przykręcone.

      Co w przypadku jakieś przykrej akcji na drodze? jest opcja że ktoś może się przyczepic że felgi i opony nieodpowiednio połączone.

      Czy taka szersza felga połaczona z węższą oponą (nieprzeznaczoną do tej felgi) nie będzie bardziej narażona na obcierkę o krawężnik?


      [/b]

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #28
        pepedealer, IMHO na lato im szersza opona tym lepsza przyczepność
        zimą-opinie są różne-kiedys twierdzono, że węższa opona lepiej wgryza się w śnieg
        ja latem latam na 225/40/18(seryjne :roll: )
        a zimą na 205.55/16 bo nic mniejszego nie wchodzi na moje zaciski
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • pepedealer
          Drive
          • 2009
          • 63
          • Subaru

          #29
          Zamieszczone przez piotrek_gdy
          pepedealer, IMHO na lato im szersza opona tym lepsza przyczepność
          zimą-opinie są różne-kiedys twierdzono, że węższa opona lepiej wgryza się w śnieg
          ja latem latam na 225/40/18(seryjne :roll: )
          a zimą na 205.55/16 bo nic mniejszego nie wchodzi na moje zaciski
          Z latem to oczywista oczywistość
          Zima to jestem zdania że tak jak fabryka mówi.

          Chcę kupić felgi ponieważ szkoda tak przekładać dwa komplety opon i je niszczyć.
          Z resztą to niewiele drożej wyjdzie w perspektywie kilku lat niż takie wizyty u wulkanizatora.

          Najlepszym rozwiązaniem było by 205/55/16, ale mam letnie gumy z przebiegiem 800km, więc musiałyby przy sprzedaży iść jako używane sporo taniej a szkoda komuś prezent robić.

          Musze popatrzeć na obecne opony i zobaczyc czy felga jest głęboko schowana w stosunku do plaszczyzny koła, przy feldze szerszej o pół cala (12 mm) to byłoby tylko po 6mm szerzej na zewnatrz koła na stronę.

          Chodzi o to żeby tych felg zaraz o krawężniki nie poniszczyć

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • cysterniarz
            RS
            • 2008
            • 1887
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez pepedealer
            Chodzi o to żeby tych felg zaraz o krawężniki nie poniszczyć
            różnica 1cm i tak tu nic nie wniesie, jak źle podjedziesz to zaorasz felgę. najlepsze do ochrony felgi są opony z rantem ochronnym, wtedy możesz obcierać się o krawężniki a felga cała.

            Komentarz

            Pracuję...